Na zakończenie „Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych” w klasie II a (dwuzawodowej) elektrycy edukowali mechaników z zakresu pracy systemu elektroenergetycznego i warunków działania transformatora. Każdy elektryk miał
do wyuczenia swojego mechanika. Każdy mechanik miał kartę pracy, którą musiał wypełnić. Ogromne zaangażowanie dało wspaniałe efekty. Elektrycy sprawdzili się w roli nauczycieli. Nie tylko przekazali nabyte przez siebie wiadomości i umiejętności, ale też poprawili sprawdziany kolegów. Byli bardzo wymagającymi „nauczycielami”, ale obeszło się bez ocen niedostatecznych. Grupa mechaników poznała drogę energii elektrycznej
od źródła jej powstawania do odbioru i pojęła, że sercem systemu jest transformator
jako źródło zasilania, więc żaden mechanik z II a nie da sobie teraz wmówić, że powinien
z wiadrem pójść po fazę.
Pani A. Baranowska i Pan M. Kłos z przyjemnością kierowali pracą i przekazywali drobne uwagi, aby każdy z młodych „belfrów” zmierzał we właściwym kierunku. Teraz tylko poczekamy na temat „mechaniczny” potrzebny elektrykom i odwrócimy role nauczyciel – uczeń. Ciekawe, jakie wtedy będą efekty?