Przeskocz do treści

25 marca br. w naszej szkole odbył się konkurs - test wiedzy o prawie pracy i bhp pt.„W SŁOŃCU, DESZCZU I WE MGLE - ZAWSZE ZGODNIE Z BHP.” Uczniowie technikum klas III ,IV i V musieli rozwiązać test składający się z 34 pytań obejmujących następujące zagadnienia: przepisy prawnej ochrony pracy, w tym przepisy dotyczące bhp, legalności zatrudnienia . Celem konkursu było popularyzowanie wiedzy dotyczącej przepisów prawnej ochrony pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy wśród uczniów szkoły . Młodzież musiała wykazać się wiedzą teoretyczną.

Największą ilość punktów i I miejsce zdobył Arkadiusz Nowak - klasa V i ,II miejsce Jakub Kozaczyński- klasa Vh i Piotr Szpręglewski - klasa IV b , a III miejsce Natalia Nawrocka - klasa IIIb.

Wszystkim gratulujemy !

Dzięki zaangażowaniu uczniów i ich rodziców oraz opiekunów akcji dzisiejszy dzień był podsumowaniem 3 edycji działań profilaktycznych tym razem pod hasłem „Wiosenne przebudzenie w Mechanie”. Uśmiech, serdeczność, miłe, dobre słowa oraz gesty są potwierdzeniem, że nasze działania mają sens! Akcja pięknie wpisała się w kampanię zorganizowaną przez Ośrodek Profilaktyki „Otwórz się na siebie”. Dzisiejszy dzień był też okazją do wręczenia nagród rzeczowych dla naszych uzdolnionych plastycznie uczniów, czyli: Nikoli Paszek, Kamila Zygadło oraz Jakuba Lisieckiego. Dzielimy się także z Wami wielkim sukcesem jakim jest film Malwiny Brzykcy z klasy 3aB. Każdemu kto poczuł się dzięki tym działaniom odrobinę lepiej obiecujemy, że będą następne edycje. Oby nasze serca zakwitły na wiosnę tego Wam życzy pan dyrektor Paweł Karólewski oraz koordynatorzy akcji Hanna Parada-Kłos, Joanna Kubiak- Sobecka, Beata Fengler oraz Aleksandra Harenda-Kiersztan.

Szukając piękna w uczniach pani pedagog Beata Fengler odnalazła wielu nietuzinkowych uczniów, a wśród nich utalentowaną i wewnętrznie piękną Nikolę Paszek z klasy 2b, która wśród 116 prac zgłoszonych do Ośrodka Profilaktyki w konkursie plastycznym „Moje wewnętrzne piękno” zajęła zaszczytne 2 miejsce.
Gratulujemy i dziękujemy wszystkim za udział w kampanii „Otwórz się na siebie”.

W piątek tj. 5 kwietnia lekcja historii w klasie 3a była prawdziwym frontem zabawy! Temat: Fronty Wielkiej Wojny. Na początek: generałowie wciąż ćwiczą marsze w kółko po klasie. Potem przyszedł czas na akcję! Uczniowie walczyli na prawdziwym polu bitwy... z mapą. Działania wojenne odgrywane figurkami żołnierzy i innymi akcesoriami obronnymi były tak realistyczne, że prawie zaraportowaliśmy do sztabu generalnego! Następnie przyszła kolej na omówienie sytuacji na poszczególnych odcinkach działań wojennych. Wszyscy byliśmy tak skupieni, że nawet nauczyciel miał wrażenie, że to już nie sala lekcyjna, tylko sztab główny! Ale no cóż, kto powiedział, że historia musi być nudna?

Dzisiejsza lekcja pokazała nam, że czasem trzeba wkroczyć do boju, by zrozumieć, co działo się na frontach Wielkiej Wojny. A teraz... na odprawę do kantyny!

'Nawet małpy spadają czasem z drzew"
" Najważniejszy jestem JA"
"10 minut na ważne myśli i zmianę przez 100 dni da takie konsekwencje ,że nic już nie będzie takie same"
Po dzisiejszym spotkaniu zorganizowanym przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z Michałem Zawadką już nic nie pozostanie takie same.
Klasa Id miala okazję poznać wspaniałego człowieka,który uskrzydlił niejednego.
Panie Joanna Kubiak Sobecka i Beata Fengler polecają do zapoznania się z tym co proponuje
pan Michał z nadzieją, że dzięki temu więcej z nas stwierdzi:
Ważny jestem Ja i kocham bliźniego swego jak siebie samego♥️- bo Warto to wiedzieć!
Chcę być kimś - michal.zawadka


19 marca pan Dariusz Chyła, kierownik Archiwum Państwowego w Bydgoszczy, Oddział w Inowrocławiu, przeprowadził dla uczniów klas 4b i 2a lekcję archiwalną dotyczącą historii, zadań oraz zasobów archiwów. Omówił znaczenie archiwów w badaniach genealogicznych oraz wyjaśnił, jakie materiały są dostępne dla osób zainteresowanych pochodzeniem rodowym. Pan Chyła zaprezentował różnorodne księgi służące do tworzenia genealogii, demonstrując jak można korzystać z nich podczas poszukiwań przodków.
Uczniowie mieli okazję zobaczyć XIX-wieczne dokumenty oraz dowiedzieć się, jak interpretować informacje w nich zawarte.
Wizyta była inspirującym doświadczeniem, pozwalającym uczniom lepiej zrozumieć znaczenie archiwów w badaniach historycznych i genealogicznych. Dzięki prezentacji, uczniowie zyskali wgląd w bogactwo i różnorodność materiałów dostępnych w archiwach państwowych.