Przeskocz do treści

Klasa II a i II f na wycieczce w Karkonoszach

W nocy z niedzieli na poniedziałek 29 maja 2017 r. klasy II a i II f wraz z opiekunami: Mariuszem Kłosem oraz Beatą i Piotrem Kornatowskimi wyjechały na czterodniową wycieczkę w Karkonosze. Wycieczka miała charakter turystyczno-krajoznawczy. Oto relacja uczestników wyprawy.

W pierwszy dzień spacerkiem wybraliśmy się do Wodospadu Szklarki, po drodze zwiedzając Starą Chatę Walońską pełną wielobarwnych minerałów i kamieni szlachetnych z naszych gór. Drugiego dnia szlakami dotarliśmy na Łabski Szczyt i Szrenicę. Schodząc widzieliśmy najwyższy w Karkonoszach Wodospad Kamieńczyka o wysokości 27 m. Tu_powstało kilka pamiętnych scen ekranizacji znanej i cenionej książki C. S. Lewisa Opowieści z Narnii: Książę Kaspian”. W planach były jeszcze Śnieżne Kotły i część czeska Karkonoszy, ale niestety ze szlaku przegoniła nas burza. To była najdłuższa, dwudziestosześciokilometrowa trasa. Trzeciego dnia wyruszyliśmy w Góry Izerskie, na_Wysoki Kamień (1058 m n.p.m.) Stamtąd podziwialiśmy przepiękne widoki na_Szklarską Porębę i szczyty Karkonoszy. Ostatniej nocy siedzieliśmy przy ognisku, śpiewając polskie szlagiery. W dniu wyjazdu zwiedzaliśmy Szklarską Porębę, m.in. Skwer Radiowej Trójki. W drodze powrotnej do domu zatrzymaliśmy się we Wrocławiu. Nie mogliśmy sobie odmówić pójścia na gwarny Rynek, gdzie odbywał się Jarmark Świętojański. Przy okazji obejrzeliśmy historyczny dworzec PKP, tu z kolei kręcono sceny ,,Stawki większej niż życie”. Wycieczka była bardzo udana, chciałoby się dłużej…