Przeskocz do treści

Wycieczka w Karkonosze

W dniach od 2.10 do 5.10. klasy 3a T5 oraz 5i T5 wraz z wychowawcami: Piotrem Kornatowskim, Beatą Szczepankiewicz-Kornatowską i opiekunami Małgorzatą Wojciechowską, Mariuszem Kłosem uczestniczyły w wycieczce turystycznej do Szklarskiej Poręby. Celem wycieczki było poznawanie regionów Polski oraz sąsiadów, kontakt z kulturą regionu, dorobkiem lokalnych społeczności, wędrówki szlakami górskimi, kontakt z przyrodą, degustacja regionalnych potraw, integracja klas i grup rówieśniczych, rozwijanie znajomości i wzajemne poznawanie się w sytuacjach poza szkołą. Wszystkie cele zostały zrealizowane. W pierwszy dzień podążając Szlakiem Walońskim zwiedziliśmy najbliższe okolice Szklarskiej Poręby wraz z atrakcyjnym Wodospadem Szklarki i Muzeum Ziemi Juna.
Następnego dnia wybraliśmy się na całodniową wycieczkę po szlakach oznakowanych na Szrenicę-1362 m n.p.m. i dalej na Śnieżne Kotły, Halę Szrenicką. Dla chętnych ( komu zabrakło siły) możliwy był zjazd ze szczytu wyciągiem. Po drodze podziwialiśmy widok na Wodospad Kamieńczyk. Trzeciego dnia przejechaliśmy kolejką do Harrachova-
czeskiego miasteczka, które słynie ze skoczni narciarskiej, tam wybuchła “Małyszomania”. Dalej zwiedziliśmy
Muzeum Górnictwa  i przeszliśmy nad Wodospad Mumlavsky, Przez cały pobyt “ładowaliśmy akumulatory” na cały rok szkolny, piękne widoki, jeszcze wakacyjna atmosfera i przepiękna pogoda sprzyjały
całkowitemu oderwaniu się od codzienności.
Do następnego razu. Ahoj!